כמדינה מוטת ייצוא, אנו מבינים כי פיתוח עסקי לשווקים ברחבי העולם הנו הגורם החיוני ביותר להתפתחות עסקית, לכן אנו מעמידים צוות פיתוח עסקי מנוסה הפועל בשיתוף עם משרדי בייקר טילי ביפן שיסייע לפתח או לשפר את הפעילויות במדינות היעד.
בייקר טילי מסייעת בתהליך החדירה לשוק באופן סדור – מגיבוש האסטרטגיה והתכנית האסטרטגית ועד להטמעה, אימפלמנטציה הכוללת חיבור למפיצים רלוונטיים בשוק המטרה, בהמלצה על מבנה המס המיטבי שיתמוך בפעילות זו ועוד…
בשנת 2012 גיבש הממשל היפני תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לצמיחה מחודשת של המדינה וליישומה הקפדני מיוחסת בין השאר ההצלחה של כלכלתה. התוכנית כוללת – שיתוף פעולה בין התעשיות הממשלתיות, פתרון לחוק "עבודה לכל החיים" הנהוג ביפן (המכונה תפיסת ה'איקיגאי'), המשך מיקוד בפיתוח וייצור של טכנולוגיה ברמה גבוהה, הקצאת ביטחון קטנה (מעט פחות מ -1% מהתמ"ג), התמודדות עם הירידה באחוזי הילודה והזדקנות האוכלוסיה.
ביפן חיים 127 מיליון אזרחים ותמ"ג של 42,800 דולר לנפש (ישראל עומדת כיום ב-36,300 דולר).
אופי התפלגות התעשייה: מגזר השירותים (69%) והתעשייה (29%) מהווים את הרב המוחלט של הפעילות הכלכלית היפנית, בעוד מגזר החקלאות מהווה כ 1% בלבד מהפעילות במדינה.
ב- 2020 האולימפיאדה צפויה להיערך ביפן והאירוע צפוי להוות מנוף צמיחה נוסף לכלכלה.
ההזדמנויות העסקיות הטמונות בכלכלה העצומה והמגוונת הזו הן רבות, בינהן:
ביפן, ממוצע ימי האשפוז למטופל הוא הגבוה בעולם ועומד על 20 ימים, לכן ממשלת יפן מנסה לקדם מערכות וציוד רפואי התומכים בטיפול בבית באופן שיסייע לשחרר מטופלים מבית החולים מהר יותר. בנוסף, אחוז המבוגרים באוכלוסייה היפנית הולך וגדל ומהווה כ 25% מהאוכלוסייה.
כמה מן המותגים הגלובליים הידועים ביותר בעולם שייכים לתעשיית הרכב היפנית – דוגמאת טויוטה, הונדה, ניסן, מיצובישי, סובארו, דייהטסו, מאזדה, לקסוס ועוד. יצרני הרכב היפנים מייבאים חלקים ורכיבים בשיעורים הולכים וגדלים ובנוסף מחפשים להשקיע בטכנולוגיות מתקדמות ובחדשנות בענף הרכב.
- בתהליך המשא ומתן, היפנים אינם מנהלים מו"מ על מחיר, מבחינתם המחיר שהוצג הוא המחיר הסופי. במידה ותינתן הנחה משמעותית במהלך המו"מ זה יתפרש כחוסר אמון.
- לוח זמנים – אצל היפנים תכנון הלו"ז הוא למספר חודשים קדימה. אם אתם מעוניינים לתכנן פגישה או כנס יש לתאם לפחות 3-4 חודשים מראש.
- שינויים במוצר, אפילו מינוריים כמו החלפת צבעים במוצר ללא הודעה מראש, יכולים לגרום לנזק ואף לביטול ההתקשרות עמכם.
- שימו לב גם לפרטים הקטנים – לדוגמא: כאשר מגיע משלוח בקרטון והקרטון הוא מקומט ומאובק- הדבר נתפס כמעיד על נחיתות המוצר או איכות השולח.
- אם במוצר שלכם נדרש לקבל אישור רגולטורי, יפן מתאפיינת ברגולציה מחמירה ותקני איכות ובטיחות קפדניים ביותר. משך הזמן לקבלת אישורים רגולטורים ארוך מהמקובל במערב ועל מנת לעמוד בדרישות הרגולטוריות דורשת שיתוף פעולה מלא עם הנציג היפני ועם הרשויות.
יובהר כי כל האמור במאמר זה הינו בגדר מסירת מידע כללי ואין לראות במידע זה משום חוות דעת או כל תחליף לייעוץ מקצועי.